KINA

Hej allesammans!

Hoppas ni har det bra i Sverige.

Just nu befinner jag mig i Tianjin och kommer i storsta del vara har. Tianjin ligger en timme fran Beijing som ar huvudstaden. Tyvarr funkar inte Facebook for mig sa jag ska forsoka halla er uppdaterade har istallet. Ni nar mig pa min mail bast. 

Jag har det jattebra har i Kina. Vadret e inte lika varmt som jag trodde det skulle vara men det e helt okej. Vissa dagar e det jattevarmt, andra dagar inte lika varmt. Luften e lite fuktigt men blir helt okej nar det har regnat lite. Maten e grymt gott och hur billigt som helst. En vecka har gatt och jag har mest letat klader och sant till brolloppet och traffat en massa personer. Annars har jag spelat bedmintion, gatt pa ansiktsbehandlingar och gatt pa stan och marknader. Har inte hittat mkt saker annu men det kommer. Priset skiljer sig ratt mkt beroende pa vart man handlar och om man prutar eller inte. Och pruta ska man gora om man inte vill bli lurad. I morgon aker jag till Beijing for att shoppa lite over dagen.

Nagra bilder

Den illaluktande frukten durian som e forbjuden pa vissa platser.


Vill ha dom!!! Ca 100 kr for dom bada.






Kommentarer
Postat av: Reggi

vad kul att få se lite bilder :) Jo de är okej här hemma, regnat hela dagen bara. Verkar som sommaren är slut nu :(

Hoppas du har de bra :)



puss o kram

2009-08-26 @ 15:45:47
URL: http://reggi.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Du verkar ha det riktigt bra i Kina, härligt härligt! Mycket fina bilder och de små valparna var riktigt söta :). Hur länge är det kvar till bröllopet nu?



Själv sitter jag i bilen med Jan banan hehe. Vi är på väg till Öland och ska hälsa på farmor och hennes syster som är där en sväng :)



puss å kram!

2009-08-27 @ 16:17:28
URL: http://annaulrika.blogg.se/
Postat av: Veronica

Åh vilka fina bilder. Skulle också vilja vara där! Låter som om du har det bra gumman =) Kramar

2009-08-30 @ 22:27:15
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/
Postat av: Laila

Sött :)

2009-09-01 @ 01:47:06
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jodå, vi fick en bra semester =) Roligt att du trivs i Kina. Hur var bröllopet? Ta hand om dig!

Kramar

2009-09-12 @ 18:48:54
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-15 @ 01:09:21
Postat av: Anonym

Ååh, va kul, jag vill också resa :), varit i HK för läänge sen..



Hej!



mm, kanske ska vi starta en grupp ihop :P skulle få väntas läääänge men vi är unga :D



*eller hur, highfive ;P lol*



oki, dår försår jag...det finns verkligen många dialekter som man inte känner till. min dialekt är inte så mkt till hjälp då, inte så många som använder det.



*alltid kul med språk ändo :)*



vart i landet bor du föresten? Norr, Söder?



*jag bor i huvudstaden :) själv då?*



Hare så bra tjejen!

Kram



*Desamma, hoppas att du kommer ha det jätte kul där i Kina!

2009-09-15 @ 14:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0