Engelska

Jag läser nu min första kurs som är enbart på engelska, känns lite pirrigt men det får bli en utmaning. Engelskan känns lite rostig men jag gör mig förstod som tur. Det ska bli roligt och intressant att lära känna klasskamraterna, där 99% av studenterna är utbytesstudenter. Får se senare idag om någon av reserverna till kursen är från Sverige eller kan prata flytande svenska.

Jag valde denna kurs eftersom jag tycker improvisation är intressant och är ett bra hjälpmedel i livet. Det är också roligt att lära känna nya människor från olika länder och höra om deras liv och kultur. Jag valde även denna kurs för att ge mig själv en utmaning och kunna utvecklas mig mer som person. Är dock ”lite” nervös för presentationerna och inlämningarna som är på engelska. Det blir inte lättare när det är två kameramän som filmar det hela. Har just nu en lärare från Holland och senare kommer en lärare från USA.

Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Du kommer att klara det galant gumman, och vad kul att lära känna lite utbytesstudenter, helt perfekt ju! =)

2009-11-05 @ 08:02:19
URL: http://veronicaskantz.blogg.se/
Postat av: M.

låter verkligen som en utmaning men det blir nog skoj också! :)

2009-11-05 @ 09:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0